resepi kerabu kaki ayam

7:29 PTG , 0 Komen

salam semua.
ni kerabu kaki ayam yg sog buat tadi..nampak sedap tak


 Tak susah pun nak buat die. Macam yang SOG buat nie, untuk 2 org makan cukup kot..

Bahan
1. 10 ketul kaki ayam direbus dengan 3 biji bawangb putih dan secorong halia
2. Sekuntum bunga kantan
3. Bawang besar (holland) 1 biji
4. Kacang panjang 3 urat
5. Tomato sebiji
6. Limau kasturi 2 atau 3 biji ikut siz
7. cili padi 3 biji
8. cili merah  1/2 biji
9. sesudu sos ikan
10. garam n gula secukupnya.


Cara-cara membuatnya.
1. rebus kaki ayam sehingga empuk
2. buang tulang kaki yang panjang tu (bukan tulang jari jemari tau0
3. bubuh dalam satu bekas
4. potong/ racik halus bunga kantan, kacang panjang, bawang, tomato, cili padi and cili merah
5. Gaul kan semua bahan yang dipotong dengan kaki ayam yang dah direbus.
6. pastu masukkan sos ikan, garam, gula, limau kasturi (limau ni nak air die yer)
7. gaul hingga serasi dan test taste die.. kalo kurang garam..tambah ler garam


Senang tak membuatnyer..senangkan..






















Unknown

I am a cheerful exclusive-pumping mother to M. Fawwaz Adham and also an independent Shaklee Distributor who love to guide and assist others toward a healthier and happier life... Google

0 ulasan: