Kembara...

2:01 PTG 0 Komen

Antara lagu dakwah yang pernah meruntun jiwaku ketika di ASPURI.. iskh..ishk..aku dah lupa lagu ni..macam mana..dulu waktu maghrib isyak lagu ni aku nyanyi..nampak sgt aku makin jahat..


Kembara...

Berjalan di bumi yg tandus ini
penuh duri

Tanpa sedar dan penuh lalai
Penuh kejahilan dan kemusnahan..
dan kemusnahan

Mengembara mencari dunia hakiki
Tiada jumpa arah yg sejati
Tiada pembimbing penunjuk jalan yg suci
Hidup terumbang-ambing sendiri..sendiri

Tuhanku dengarlah bicara hati ini
Dariku insan yg sering tersisih
Di lautan penuh dosa dan noda
Demi mencari secebis kasih-Mu

Tuhanku tangan ini menadah sayu
Keampunan di perjalanan jauh
Semoga diterima di sisi-Mu
Sebagai bekalan negeri abadi

Menempuh sayu perjalanan pahit
Dalam kembara mencari diri
Mengharap sinar terangi hati
Yg sekian lama menutup jiwa(2x)



huhuhuhu..aku insaf buat seketika..sesungguhnya aku betul-betul berjumpa mutiara di perut bumi waqafan..mutiara yang sentiasa akan aku gilap agar cahayanya tidak akan malap..bumi waqafan yang aku rindu.

Ya mujahidin mujahidah..
ukhuwah fillah abadan abada..
semua mehnah dan tribulasi hadapi bersama
Mutiara Islam bersinar walau dalam gelita..
bumi waqafan bumi tarbiah
di sana aku menerima hidayah...
fastaqim kama umirta..
Moto diri menjadi pelita..
Rinduku bertandang semula..
Rasa ingin pulang mencari biah disana..

Tinta Bicara,
SunofGuidance

Unknown

I am a cheerful exclusive-pumping mother to M. Fawwaz Adham and also an independent Shaklee Distributor who love to guide and assist others toward a healthier and happier life... Google

0 ulasan: