Semuanya demi insan tercinta...

8:18 PTG 1 Komen

Bukan senang untuk menghasilkan sesuatu yang besar..bukan senang untuk membuat keputusan yang melibatkan berjuta orang..bukan senang untuk menentukan masa depan semua orang.. gaduh dan gaduh tanda sayang.. walaupun banyak air mata yang berguguran.. but argue la demi orang tersayang.. keputusan yang dibuat kena lah redha.. ikhlas kan hati dan berdoa keputusan yang dibuat adalah keputusan yang betul..Yang pasti terima seadanya bila nukilan tercipta menampakkan hasilnya..


Pengorbanan adalah perkara paling mahal perlu dibayar.. Masa, jiwa dan raga diserahkan sepenuhnya.. jika tidak ermm...duniaku akan terbalik...hidup tunggang-langgang..upside down..terrible... jatuh sakit disebabkan tiada rehat.. Im not the only one yang sacrifice banyak.. my special sweet in the heart..lovers and caretakers.. also sacrificed a lot.. give a lot of support.. patiently listen all the mumbling stupid comment from me...


Patience.. sesuatu yang senang diucapkan..acapkali diuji dengan hebat... ada kala hati ku mampu bertahan..ada kala aku tewas mengawal perasaan..dan airmata menjadi peneman setia...namun tugas perlu dilaksana..kerana itu adalah amanah yang dipegang dan dijunjung..walaupun dikeji tetapi kerja adalah satu ibadah.. menjadi penguat semangat..


Masa dan hari..adalah sesuatu yang aku rasa lambat sangat berlalu..menghitung hari menunggu hari ketibaan..hari bersejarah.. detik demi detik dikira..siang dan malam silih berganti..selalunya aku tidak akan bertemu matahari..bulan menjadi peneman... tidur 5 jam sehari adalah suatu yang berharga.. adakala subuh masuk bekerja..subuh baru pulang.. ermmm..

Hasilnya...terciptalah suatu nukilan dan coretan, idea dan tuntasan yang akan dihebahkan.. segala keperitan kesulitan..berbaloi atau tidak segala pengorbanan bergantung kepada komen yang akan diterima..baik atau buruk..bergantung kepada penilai..sesungguhnya apa yang dihasil adalah ikhlas dari hati...tiada niat buruk...tiada maksud tersirat..itulah yang terbaik seorang hamba dan rakyat marhaen boleh laksanakan...semuanya dilakukan demi insan tercinta dan nusa bangsa..


Sekian,
Sunofguidance

Unknown

I am a cheerful exclusive-pumping mother to M. Fawwaz Adham and also an independent Shaklee Distributor who love to guide and assist others toward a healthier and happier life... Google

1 ulasan:

F.a.d. R.o.y berkata...

Bila free? Mau jumpa... duit gas aku bayar bila gaji ok... skang ni dah kering.. hehehe