'Easy on the go Meal'.. Rahsia untuk kekalkan kecergasan anak dengan mealshake



Assalamualaikum wbt dan Salam 1Malaysia.

Anda semua  selalu dengar tentang Milk Shake dan pelbagai lagi meal replacement untuk orang dewasa. Pernah dengar tak mengenai meal replacement untuk kanak-kanak? Selalunya kalo ibu-ibu nie..bab anak sukar makanlah sukar kita nak handle..penat masak anak buat bo layan.. Risau kita..cukup tak nutrien utk tumbesaran anak2x kita. Kalo time-time nak-anak tengah 'aktif' dan dorang kurang dapat sumber nutrien yang diperlukan, boleh mendatangkan kemudaratan yakni:

Melambatkan kecerdasan otak - Anak akan lambat untuk belajar sesuatu yang baru dan kurang memberi respon kepada persekitaran. Oppsss..risau..risau..Dunia sekarang ni kita kena cepat belajar. Dunia tanpa sempadan dan tanpa sekatan. Kalo lambat ketinggalan..

Membantutkan pertumbuhan fizikal - protein penting untuk membina otot dan kalsium pula untuk tulang dan gigi. Kalau tak nak makan macam mana anak kita nak membesar dengan betul. Rendang pulak anak-anak kita.. Bertambah risau risau  =C

Mudah dijangkiti penyakit - bila badan tak cukup zat, sistem daya tahan (imunisasi) badan pun terjejas. Selalu kena selsema, mudah demam dan sebagainya. Tambah-tambah ibu bapa sekarang banyak yang guna khidmat nurseri. Ramai budak tak sihat terutama musim hujan dan jerebu. Mudah berjangkit..Super duper risau..

Iskh..jadi ibu bapa nie..memang banyak yang kita risaukan..mana taknya..kita kalo boleh nak semua benday yang terbaik sahaja. tak kiralah daria aspek mana. Selagi mampu kita usahakan agar anak kita dapat yang terbaik. SOG pun gitu gak. ALL THE BEST UNTUK MY SON FAWWAZ.


Tapi jangan risau ada cara untuk memastikan anak ada bertambah selera makan dan mendapat zat yang diperlukan. Memang ada produk Shaklee yang sesuai untuk kanak-kanak dan penuh dengan nutrisi yang diperlukan..paling best sangat mudah disediakan. cuma ambil gelas..scop scop.. kacau..kacau..siap..ha tak sampai 5 minit siap.. Produk ini diberikan gelaran 'Easy on the go Meal'. FAST FOOD BUT WITH NO GUILT AT ALL..


Tertarik dah..huhuhu..so SOG nak perkenalkan....

SHAKLEE MEAL SHAKE!! YAHOOOOOOO...





Meal Shakes ni adalah sesuai untuk kanak-kanak yang berusia satu tahun ke atas. Dengan dos yang betul ianya selamat dan berkesan untuk anak kesayangan kita. Hehehe.. Tak perlu bimbang dan tak perlu gusar.. Kalo yang minum susu lagi..bubuh jer dalam susu..mesti anak suka sebab susu berbau vanila..sedap dan harum baunya..hehehe..

Tapi tunggu!

Adakah Meal Shake ini hanya boleh diambil oleh kanak-kanak sahaja?

Jawapan: TIDAK

Meal Shake juga sesuai diambil oleh orang dewasa sebagai sarapan yang mudah disediakan (dan penuh nutrisi). Uniknya Meal Shake adalah kerana ianya sesuai untuk mereka yang ingin menambahkan berat badan dan juga mereka yang mengalami masalah tidak berselera untuk makan; malahan sesuai juga untuk orang yang ingin mengurangkan berat badan! 
Menarik bukan!! Semua objektif boleh dipenuhi dengan syarat dapatkan panduan pemakanan daripada orang yang tahu..

Ada lagi kelebihan mealshake nie! Meal Shake juga merupakan solusi kepada orang dewasa yang sukar menelan makanan tambahan dalam bentuk pil terutamanya warga tua. Penyediaan yang ringkas dan mudah membolehkan Meal Shake ini dinikmati oleh semua golongan tanpa sebarang masalah.  Hanya bancuh dan minum. tak sampai 5 minit dah dapat nutrisi yang banyak. Boleh la bagi give kepada mak ayah kita.


Apa yang anda perlu tahu tentang Meal Shake?

  • Membekalkan sekurang-kurangnya 35% Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
  • Mempunyai sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
  • Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik.
  • Diperbuat dari soya bukan GMO
  • Mempunyai rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.
  • Meal Shakes Shaklee boleh diberikan kepada bayi bermula 1 tahun (jika tidak menyusu ibu) dengan dos satu sudu kecil sahaja.
  • Bagi kanak-kanak di bawah usia 4 tahun, Meal Shakes Shaklee boleh diberi dalam kuantiti yang sedikit untuk membenarkan tubuh mereka membina ketahanan secara semulajadi
  • Meal Shake boleh diambil untuk menambahkan berat badan dan menambahkan selera makan dengan menjadikannya menu sarapan dan makan malam tanpa diganti oleh makanan lain (i.e. ambil Meal Shake beserta sarapan dan makan malam seperti biasa)
  • Meal Shakes Shaklee juga boleh diambil sekiranya anda mahu menguruskan badan (selain rangkaian produk dalam program Weight Loss Shaklee iaitu Cinch) kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang untuk tempoh yang lama. Bezanya dengan Cinch, antaranya ialah Cinch mengandungi Leucine untuk menjaga otot semasa program turun berat dijalankan. Jika anda berhasrat mengambil Meal Shake untuk tujuan ini, jadikan Meal Shake sebagai Meal Replacement.


Siapa yang perlu ambil Meal Shakes Shaklee?

  • Kanak-kanak dan org dewasa yang kurang berat badan
  • Kanak-kanak dan org dewasa yang kurang selera makan. Asyik tak lalu jer..so tambah kan mealshake senyap-senyap tanpa pengetahuan orang yang disasar. dah tgk hasilnya..
  • Mereka yang mempunyai masalah asma
  • Mereka yang mengalami masalah sembelit
  • Kanak-kanak yang kerap demam dan sakit. Mealshake kan banyak khasiat. nutrien cukup antibodi puyn kuat. baguskan.
  • Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
  • Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
  • mealshake ni kena bancuh. so sangat sesuai untuk mereka yang liat sangat nak telan-telan pil nie.
  • Warga tua
  • Orang yang ketagih minuman kafein kerana Meal Shakes Shaklee boleh digunakan untuk menggantikan minuman berkafein.
Berminat? Contact me okay.. melalui emel..whatapss atau apa cara sekalipun dan saya will immediately process your order. . Pos dikenakan caj sebanyak RM10.
SID 924682
Fb: norhidayah johari
Fanpage: sunofguidance.blogspot.com
Email: raudhah.aurikel@gmail.com
Phone: 012-2974491
Kawasan COD: Putrajaya

Unknown

I am a cheerful exclusive-pumping mother to M. Fawwaz Adham and also an independent Shaklee Distributor who love to guide and assist others toward a healthier and happier life... Google

0 ulasan: