Peranan bapa untuk menyokong isteri yang menyusukan anak...

11:27 PG 0 Komen

Salam 1Malaysia,


Hari ini saya coretkan sedikit mengenai peranan bapa bagi menyokong isteri menyusukan anak..terutamanya bagi bapa yang baru mendapat anak sulung...Yup...saya pun baru mendapat anak sulung saya..menjadi pumping mother mmg perit..sokongan dan galakan dari suami amat penting..terutama kepada isteri yang bekerja.. antara tips yang boleh dikongsi untuk tatapan semua

  1. bapa bersedia untuk mendengar luahan hati isteri dan yakinkan isteri yang anda sentiasa berada di sisinya tidak kira susah ataupun senang.
  2. Hembuskan sikit-sikit kata semangat kepada isteri anda..ingatkan betapa manisnya pengalaman menyusukan anak. time ni bapa-bapa kena keluarkan balik ayat-ayat manis mengulit macam zaman bercinta..
  3. Bagitau isteri ni mampu memberikan yang terbaik untuk baby..
  4. membantu menguruskan si kecil terutama pada awal-awal pagi sama ada isteri bekerja atau tidak.. yang nie mmg terbaik..kalo bapa-bapa boleh buat..memang mommies sumer cair..
  5. membantu menyediakan peralatan memerah susu yang mahu dibawa isteri ke pejabat pada waktu malam ataupun awal pagi sebelum isteri pergi kerja..kalo bapa tolong mommies..takderlah mommies berkejar2x sangat...mommies nak pam susu lagi..nak sediakan beg g taska lagi..kalo bapa tolong..Alhamdulillah..syukur..
  6. membantu membersihkan alatan mengepam dan simpan stok susu di tempat yang sepatutnya pas isteri pulang dari pejabat..

Kalo bapa buat..mommies mmg appreciate sangat..

Unknown

I am a cheerful exclusive-pumping mother to M. Fawwaz Adham and also an independent Shaklee Distributor who love to guide and assist others toward a healthier and happier life... Google

0 ulasan: