TIPS PENYUSUAN: Freestyle dan botol yang sepadan

To mommies out there,

Saya nak cerita sikit la..mengenai pengalaman saya ketika membuat projek 'pengepaman di ofis'. Saya masih ingat lagi, saya masa mengandung memang berkira-kira nak beli pam medela freestyle.. saya beli online jer..dan penjual tu agreed utk saya bayar ansuran 2x..lega mak..sesak nafas den kalo nak bayar lump sum..RM1k ++ tu. ... masa beli dulu sis tu bagi free bottle bumble bee..macam kat bawah nie.. bottle bumble bee nie sesuai digunakan dengan pam medel..

Rege retail bottle nie RM38.90.. takder corak lain..mmg nilah die standard die..penutup botol boleh laras..maknanya boleh buang penutup and letak puting..senang kan..kelemahan die aku susah nak cari bottle jenama nie wei... 

botol susu yang fit dengan FS

Banyak gak aku ber try and error..akhirnya berjaya gak dapat jenama yang sepadan dgn pam FS aku.. Nak tau sila skroll sampai abis tau..


Botol susu jenama autumz walaupun cantik sedap mata memandang berwarna-warni tapi tak padan dengan pam nyer..lesson learn utk aku...aku beli jer sbb tak tau bottle jenama ape yang boleh matching dengan pam aku..pastu aku jumpa jenama jungle jingle. botol die pun sesuai guna dengan medela FS. rege mahal  sikit berbanding bumble bee tapi mudah nak dapat...pastu gemokss gemokss botol die berbanding bumble bee...rege retail RM39.9..



Nilah medela freestyle tu..superb ok..lembut masa nyoynyot tu..senyap pun senyapaku suka pam medela aku..

Mommies kat luar yang baru nak berjinak dengam misi mengepam dan menyimpan stok dan menggunakan medela FS macam aku..boleh la beli jenama kat atas nie.


BTW semenjak berjinak dengan dunia breastfeeding nie..aku pun terjebak mencari supplier botol susu..yelah..aku nak guna banyak kan..so semua benda kat atas nie aku ader jual gak..selain dari set kesihatan shaklee yang menstabilkan hormon kesusuan aku dulu.

Rege yang aku kasi untuk

1) botol susu bumble bee RM31.50 perbox
2) Botol susu autumz yang clear warna putih RM32.50 perbox
3) Botol susu autumz berkaler RM33.50 perbox
4) Botol susu jungle jingle RM33.50 perbox
5) Medela Freestyle RM1,650 perset.


Sekian sajer story aku pasal botol susu yang boleh digunakan dengan pam medela FS

lupalak..contact me thru wapps or sms or email at 0122974491 raudhah.aurikel@gmail.com

Unknown

I am a cheerful exclusive-pumping mother to M. Fawwaz Adham and also an independent Shaklee Distributor who love to guide and assist others toward a healthier and happier life... Google

0 ulasan: